24 Eylül 2010 Cuma

Böğürtlen Reçeli




Kokusu guzel, tadi guzel, kisacasi kendi guzel bu meyveyi ben cok kullaniyorum. Sutlu tatlilara sos olarak hazirlayip buzluga atiyorum elimin altinda bir tatli sosu her zaman oluyor. Yaz bitmeden alip hemen recelini de yaptim. sizlerle paylasmak istedim.


MALZEMELER:


1 kg bogurtlen
1 kg toz seker
3-4 adet limon tuzu

YAPILISI: Bogurtlenleri elinizle ova ova yikamaniz mumkun olmadigi icin ben 2-3 kez suda bekletip her seferinde suyunu degistirerek yikadim. Sonra sularinin suzulmesi icin sugecte bir kac saat beklettim. Sonra receli kaynatacagim kaba hepsini koyup uzerine sekerinide bosalttim ve aralarinada iyi seker girsin diye tencereyi saga sol salladim. Bir gece bu sekilde bekledi. Ve ertesi gun kaynattim iyice. En sonunda da suyunu biraz cektikten sonra limon tuzunu ekleyip altini kapadim. Bogurtlen receli kaynatirken cok sulaniyor. O yuzden bayagi bir kayniyor. Eger cok sulu olduysa receliniz genis bir kaba koyup uzerine tulbenti gecirin kenarlarini iyice kapatarak ve gunese koyun. Bir iki gun bekleyince iyice suyunu cekmis olacak.

Hiç yorum yok: