24 Kasım 2008 Pazartesi

Unsuz Çikolatali Kek




Bu kekin gorunuste cok kisi unsuz olduguna inanmiyor ta ki yapana kadar:) ama inanin bu kadar nefis bir cikolatali kek yedigimi hatirlamiyorum. Birakin icerisindeki cikolatayi felan icerisinde un olmadigini bilmekde hos oluyor:)


MALZEMELER:

6 oz. semisweet (yari tatli) cikolata
6 yumurta (oda sicakliginda )
2/3 cup seker
2 yemek kasigi portakal suyu1
2/3 cup iri cekilmis ceviz
1/3 cup kucuk kesilmis portakal kabugu sekerlemesi

YAPILISI:Cikolatayi eritin. Yumurta sarilarini ve sekeri mixerle 5 dakika kadar cirpin.Portakal suyu, erimis cikolata, ceviz ve portakal sekerlemesini ilave edip karistirin. Baska bir kapta yumurtanin aklarini kar yapacak sekilde cirpin ve bunu yavas yavas kasikla cikolatali karisima ilave edin. Yaglanmis unlanmis kelepceli kek kalibina dokup 375 derecede 45 dakika pisirin( 375 sanirim Turkiyedeki firinlarda 165 gibi oluyor). Servis etmeden once uzerine pudra sekeri serpin Buzdolabinda 3 gun saklanabiliyor.Afiyet Olsun.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

canım benım harıka bır tarıf mutlaka denıyecegım ellerıne saglık cok guzel gorunuyor sevgıler..

şeker pasta dedi ki...

Ziyaretin ve yorumun için çok teşekkürler...
Bir kaç yerde daha görmüştüm unsuz kek ama hiç denemedim... Değişik bir tarif.

Ferhanca dedi ki...

Ömürcüm, merhabalar, banudan geldim sana.
ne duruyorsun? hadi gel Samsuna:) blogcular toplanalım:))
yada ben geleyim oraya:)
ben esasında Ankaralıyım fakat son 18 yıldır Sasmunda oturuyoruz eşim Sasmunlu ondan çok Sasmunlu oldum sayılır.
zaten derler" ya bir yerde 15 yıldan fazla oturduysan oralısındır"
pastanın fotosu açılmadı henüz merak ettim görünüşünü muhakak çok güzeldir ellerien sağlık çok sevgiler uzak kıtalara...

Unknown dedi ki...

Sevgili Ferhanca,

Ne cok isterdim sizlerle bulusabilmeyi. keske mumkun olsa ama o kadar uzaktayimki sizlerden:) hani imkanlariniz varsa tabiiki burayada beklerim:) Insallah Samsun'a gelirsem haber veririm. Umarimda gelebilirim bu yaz:)