19 Kasım 2008 Çarşamba

Papara (Ekmek asi) (Fakir yemegi)


Bu yemegi icindekilerden de anlasilacagi gibi evde bayat ekmek bol oldugu zamanlarda yaparim. Bircok ismi var hepsini yazdim. Biz genelde papara diye soyluyoruz bu yemegin adini. Annem yapardi cok severdim bende onun kadar olmasada becermeye calistim.


MALZEMELER:

1 butun bayat ekmek
1 adet sogan
istenilen kadar kiyma
2 yumurta
3 su bardagi su
tuz
karabiber

sarimsakli yogurt


YAPILISI: Ekmekleri kup kup kesip firin tepsisine koydum. ve firina kizarmalari icin surdum. Bir tencerede dogranmis soganlari koyup kavurdum. Uzerine kiymayi , tuz ve karabiberini ekledim. Ustune 3 su bardagi kadar su ekledim. Kaynadiktan sonra icerisine iki tane cirpilmis yumurtayida ekledim. Firindan cikarilmis sicak, kizarmis ekmeklerin uzerine bu kiymali sosdan gezdirdim. Cok koymayin hamur olmasin ekmekler. Ekmeklerinde uzerine sarimsakli yogurt ve kizarmis biberli yag gezdirip, maydonozla susledim afiyetle yedik.

Hiç yorum yok: