31 Ekim 2008 Cuma

Şeftali Reçeli


En sevdigim meyvelerden biridir seftali. Yaz bitmeden yapmak istedim. Her sabah seve seve yiyoruz simdi.


MALZEMELER:

2 kg kadar seftali
1,5 kg tozseker(ben daha az kullandim)
yarim limon suyu


YAPILISI: Seftalilerin kabuklarini soyup,cekirdeklerini cikarttim. Kup kup dogradim. bir kap icerisine koydum. Uzerine sekerini ilave ettim. 5-6 saat kadar beklettim. Sulandilar. Ocaga koydum kaynadiktan bes dk sonra limon suyunuda ilave ettim. Bir 5 dk daha ocakta tuttuktan sonra altini kapadim. Sogumadan cam kavanozlara koydum ters cevirdim. Bir gece oyle durdular etesi gun erzak dolabian kaldirdim. Bir cesit konservelenmis gibi oldular. Birde seftali recelini seftalileri dilimleyip tavada soyle bir cevirip oyle sekere yatirip yaptigimda olmustu ondada hic dagilmadan dilimler diri diri cok hos olmustu.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

canım bende yazın seftalı marmelatı yapmıstım. senın recel nefıs gorunuyor mıs gıbı kokmustur sımdı ellerıne saglık sevgıler..

ceyt dedi ki...

şeftali benimde en sevdiğim meyvelerdendir.reçeli de pek nefis olur.ellerine sağlık canım.
sevgiler.

My Turkish Kitchen dedi ki...

recel cok lezzetli gorunuyor, elinize saglik...
iffet

Adsız dedi ki...

Ben bundan yedirilmedim galiba... Hemen yarin kahvaltiya geliyorum...

nesli dedi ki...

Birara kahvaltiya gelip deneyecegim bu receli, haber vereyim dedim...