19 Haziran 2012 Salı

Mercimekli Kofte

Ailecek cok sevdigimiz mercimekli kofteyi sizlerle paylasmak istedim.

MALZEMELER:
2 su bardagi mercimek
1 su bardagi ince bulgur
1 bag yesil sogan
yarim demet maydonoz
1 kuru sogan
1 kasik biber salcasi
2 kasik domates salcasi
kimyon
tuz
2 limon suyu
zeytinyagi

YAPILISI: Mercimegi hasladiktan sonra icerisine bulguru katip kasikla karistirdim. Sonra iyice suyunu cekmesi icin tencerenin agzini kapatip beklettim. Bu arada robotta cektigim kuru sogani zeytinyaginda kavurup icine salcalari katip kavurdum. Mercimek bulgur karisimina ekleyip iyice karistirdim. Iyice soguduktan sonra kucuk dogranmis maydonoz ve yesil sogani, tuzunu kimyonunu ve limon suyunu da katip yogurdum iyice. Sonrasinda sekil verip tabaga dizdim.

1 yorum:

Endüstriyel Mutfak dedi ki...

Çok güzel bir şey ortaya çıkmış, ellerinize sağlık, başarınızın devamanı dilerim...