28 Nisan 2011 Perşembe

Telli Baba Tatlisi





Aslinda bu tatliyi gecen ramazanda yapmistim simdi yeni ramazan geliyor ben ancak tarifi yayinliyorum. Daha aktif olmak istiyorum ama olamiyorum insallah olacagim birgun:) cok guzel bir tatli tavsiye ederim.



MALZEMELER:


125 gr. tereyagi

2 corba kasigi irmik

1 yumurta

5 corba kasigi yogurt

2.5 corba kasigi irmik

2 corba kasigi pudra sekeri

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

aldigi kadar un



Ic Harci:



Tel kadayif

Hindistan cevizi

Findik


Serbeti:


3 su bardagi su

3 su bardagi tozseker

yarim limon suyu



YAPILISI: Butun hamur malzemelerini elinizle karistirin. tereyagi yumusak olacak ve ayrica yaklasik 12 kasik kadarda un giriyor gene de sizin un kivaminiz farkli olabilir hamur kulak memesi kivaminda oluyor. Ic malzemeleri de karistirin. ve hamurdan parcalar koparip, yuvarlayin ve elinizde pohaca hamuru acar gibi cok degil ama hafifce bastirin. Icerisine ic malzemesinden koyup yuvarlak sekilde kapatip tepsiye dizin. Uzerlerine yumurta sarisi surup, ortalarina ister badem ister findik yerlestirip, firina surun. Firindan cikarinca ilk sicakligi cikinca uzerlerine sicak serbeti dokun.

Hiç yorum yok: