20 Nisan 2010 Salı

Madimak Yemegi


Annem annem benim guzel annem diyecegim gene:) Yillar once babaannem oturdugumuz yerin etrafinda bulur toplar yemegini yapardi. O kadar ok severim ki bu yemegi ama malesefki gene mahrum oldugum tatlardan birisi. Anacigim gecen sene ben ok seviyorum diye almis, kurutmus bir deneyeyim demis. Ama oyle az kurutmuski ancak bana yetti diyebilirim:)


MALZEMELER:

1/2 kg. madimak
150. gr kiyma
1 avuc pirinc
1 adet domates
1 adet kuru sogan
tuz

YAPILISI: Madimaklari temizleyip yikiyoruz. Tencerede kavurdugumuz sogan uzerine kiyma ve domatesi de ekleyip guzelce kavuruyoruz. Yikadigimiz madimaklarida ve tuzu ekleyip uzerine suyunu ekleyip pismesi icin ocaga koyuyoruz. Pismesine yakin yikadigimiz pirincide ekleyip. Pirincler yumusayincaya kadar pisirip altini kapatiyoruz. Sarimsakli yogurt dokup yiyebilirsiniz isterseniz sadede yenir. Benim bu resimde gordugunuz yaptigim madimak annemin kurutup bana verdigi madimaktandi. Tazesinden dahada lezzetli olacagini soylemeliyim bulabilenler icin.

Hiç yorum yok: